hidup tak bermakna...

Monday, December 13, 2010

Memang benar kata orang kehidupan kita penuh dengan pelbagai corak dan warna.

Baru sekarang aku sedar yang hidup kita ni bukannya selalu bahagia. Adakalanya kita sakit. Sakit yang teramat sangat sehinggakan kita sampai ke satu tahap dimana kita sendiri terpinga-pinga dan tertanya-tanya arah mana yang harus kita tuju. Apakah warna yang patut kita pilih. Corak yang bagaimanakah bakal membuahkan kebahagiaan kepada kita?

Sukar bukan? Itulah yang aku rasakan saat ini. Aku seolah-olah hilang arah punca. Penekanan perasaan yang tak terkata menambahkan lagi kesukaran untuk aku terus bernafas dengan tenang.

Semua yang aku rencanakan terbantut dek dugaan dan cabaran yang datang bertimpa-timpa. Kekuatan yang selama ini aku pertahankan seperti hanyut dibawa arus tanpa aku tahu kemana arah tuju. Aku semakin lemah dari hari ke hari. Aku juga dah tak bermaya.

Apa yang aku mampu lakukan saat dan ketika ini hanyalah membuka kedua tapak tanganku dan menadah doa kepada tuhan pencipta alam agar terus memberi aku kekuatan dan semangat dalam menghadapi segala kemungkinan yang bakal menimpa aku.

Semoga aku mampu tersenyum seperti dulu.

4 comments:

mrCharmed said...

alkisah pelamin angan ku musnah ke?
takpe lah..ape pun jgn lah menaruh harapan sgt k...love u...smile always ok

miloaiskurangmanis said...

insyaalah uols... selalu lah berdoa kepada Nya...
sad to see you not happy and ceria cam selalu...
sob sob sob

Mr Karlos Chanel said...

mrCharmed : no la...this has got nothing tod o with lovey dovey issues...

kaka milo : huhu thx for ur concern...this is only a learning process in life...

mrCharmed said...

habis...ape kah...?