aku bukan PENGKID

Sunday, May 24, 2009

Dulu time sekolah banyak peribahasa yang kita belajar....dan sememangnye bangsa kita kaya dengan peribahasa yang sangat bagus....

antara yang aku paling suka...KACANG LUPAKAN KULIT....

tak payah la aku terangkan apa maksud peribahasa tuh kan...kalau korang tatau jugak memang sah la korang tak gi skool...

anyway speaking of KACANG LUPAKAN KULIT....aku selalu ingatkan diri aku sendiri supaya jangan lupakan jasa-jasa yang orang sekeliling aku bagi....tapi kadang2 kita terlupa...itu dah jadi lumrah tapi sebolehnya kita ingat lah....

dan bukan tu aje....kalau orang dah tolong kita..berjasa kat kita....kita jangan lah pulak buat bodoh je...pepaham lah...mmg lah org tuh tak mintak balasan.....but we have to make our own initiative to return the favour la kan....

bukan tu je....kalau org dah tolong kita....jgn lah pulak kita buat jahat lak kat org tuh....hurmmm this is very bad! org dah tolong...kita lak wat palat kat org tuh....hello??? tak sedar diri ke?? huhhh...ni lah yg aku paling takut.....aku taknak jd mcm nih....dan sbb tu lah aku sentiasa ingatkan diri aku jgn jadi mcm KACANG LUPAKAN KULIT...insyaAllah....

ok la tu je aku nak merapu kali nih....bye uols....

p/s : motifff tajuk entry tak kena dgn isi kandungan?? lu pikirlah sendiri yo....

2 comments:

Duke Luce Dell'amore said...

hahahaha..
konsep tajuk ngan citer lari jauh berbeza..
hahaha..

ina said...

merapu dan meroyan
hahahahaha